W październiku 2013 otworzono Marmaray – kolejowy tunel łączący europejską i azjatycką część Istambułu. Jest on obecnie wykorzystywany przez lokalne pociągi obsługujące Istambuł i okolice, a także w nocy przez pociągi towarowe. Ismail Murtazaoglu, zastępca dyrektora generalnego państwowych kolei tureckich (TCDD), twierdzi, że do tej pory z tunelu skorzystało 130 milionów pasażerów, i że na zatłoczonych ulicach Istambułu jest o 23 tysiące pojazdów dziennie mniej.
Ale na tym się nie skończy….
Trwają prace nad przebudową 63 kilometrów istniejących linii po obu stronach cieśniny, w tym ułożenie trzeciego toru na większości trasy. W połączeniu z modernizacją sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pozwoli to na ruch pociągów w odstępach dwuminutowych, potencjalnie przewożących do 75 tysięcy pasażerów na godzinę w każdą stronę. Planuje się, że pociągi dalekobieżne również będą korzystać z tunelu, po wprowadzeniu tam Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS)
Na zmodernizowanej trasie powstaną 32 nowe stacje. Oddanie całej trasy do użytku jest przewidziane przed końcem 2017 roku.
[…] Marmaray został otwarty dla lokalnych pociągów w październiku 2013. Pełny nowy kolejowy korytarz łączący europejską i azjatycką część Stambułu został udostępniony w marcu 2019, oferując dalekobieżne i towarowe połączenia między tymi […]
PolubieniePolubienie