W połowie roku niemieckie koleje państwowe (DB) ogłosiły likwidację nocnych pociągów CityNightLine od grudnia 2016. Motywowano to minimalnym zainteresowaniem pasażerów (tylko 1% podróżnych korzystających z pociągów dalekobieżnych w 2014 roku), co spowodowało stratę na poziomie 32 mln euro, przy obrotach rzędu 90 mln euro.
Mimo tych wskaźników, koleje austriackie (ÖBB) postanowiły nawiązać współpracę z DB w zakresie nocnych połączeń i udało się dojść do porozumienia w tej sprawie. ÖBB pod marką Nightjet będą oferowały sześć nowych połączeń, które obsłużą trasy w Niemczech i zagranicą. Jeździć w nich będą 42 wagony sypialne i 15 kuszetek odkupione od Deutsche Bahn za 40 mln euro, ze modernizowanymi przedziałami. Nocne pociągi pojadą w relacjach:
- Hamburg – Berlin – Fryburg – Bazylea – Zurych
- Hamburg – Monachium – Innsbruck (codziennie z wagonami do przewozu samochodów)
- Düsseldorf – Monachium – Innsbruck (3 razy w tygodniu z wagonami do przewozu samochodów)
- Monachium – Villach – Wenecja
- Monachium – Salzburg – Villach – Florencja – Rzym
- Monachium – Salzburg – Villach – Werona – Mediolan
Z kolei DB planuje uruchomienie trzech nocnych połączeń obsługiwanych tradycyjnymi składami IC/ICE:
- Frankfurt – Amsterdam,
- Lipsk – Praga
- Ulm – Monachium
Ta oferta nocnych pociągów ÖBB i DB wejdzie w życie 11 grudnia 2016, wraz z wprowadzeniem nowego rocznego rozkładu jazdy. Już teraz można rezerwować bilety na stronie nightjet.com.
[…] …zmiany w rozkładzie jazdy od 11 grudnia 2016… […]
PolubieniePolubienie