Kolej na kolej

Strona główna » dworzec » Sfotografował wszystkie stacje w Wielkiej Brytanii

Sfotografował wszystkie stacje w Wielkiej Brytanii

Archiwum

…. a dokładniej: sfotografował pociągi na wszystkich stacjach w Wielkiej Brytanii. A jest ich (stacji, nie pociągów…) ponad 2500.

David Brewer

David Brewer

Autorem tego wyczynu jest David Brewer, mieszkaniec Chorley w hrabstwie Lancashire. Jego ojciec był kolejarzem, całe życie pracował na stacji w Preston. David od dziecka przyglądał się pracy ojca, łazikował po stacji, zachodził do lokomotywowni. Jako dorosły człowiek przez wiele lat prowadził sklep z płytami. W wieku 51 lat zamknął firmę i poszedł w ślady ojca: pracować na kolei. Pierwsze podejście się nie udało: Virgin Trains nie zatrudnił go jako konduktora. „Pewnie byłem dla nich za stary” – mówi. Ale dostał pracę w kasie biletowej najpierw w Leyland, potem w Chorley. W 2007 roku, w wieku 60 lat przeszedł na emeryturę i postawił sobie zadanie: sfotografować wszystkie stacje kolejowe w Wielkiej Brytanii. Zakończył to zadanie w maju 2016.

Jako emerytowany pracownik Northern Rail (przewoźnika obsługującego północną Anglię) David ma bezpłatne przejazdy na trasach tego operatora. Na dalsze podróże kupował tygodniowe lub dwutygodniowe bilety ważne na wszystkie pociągi w poszczególnych rejonach (rover tickets), by obniżyć koszty przejazdów.

Z niektórymi stacjami były problemy. Na przykład stacja Redcar British Steel ma tylko dwa pociągi dziennie: rano w jedną stronę, późnym popołudniem w drugą. I jest ona na zamkniętym terenie huty stali, obsługuje tylko pracowników i osoby postronne nie mają tam dostępu. David przyjechał autobusem pod bramę huty i dopiero po długich negocjacjach z ochroną udało mu się wejść, zrobić zdjęcia i odjechać pociągiem.

David opowiada: „Można powiedzieć że to nie ma większego sensu. Ale to moje hobby. Lubię podróżować pociągami. Czasami ludzie się pytają co ja robiłem w tej a tej miejscowości. Wtedy odpowiadam, że byłem na stacji i robiłem zdjęcia. Czasami, jeśli mam czas to idę na spacer by zobaczyć coś ciekawego. Ale przede wszystkim jestem tam po to, by zrobić zdjęcia stacji.”

foto: BBC News


Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 122 subskrybenta