Dwa pociągi Coradia iLint, napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi, z sukcesem zakończyły 18-miesięczny okres jazd próbnych w niemieckiej Dolnej Saksonii. Przejechały one ponad 180 tysięcy kilometrów, jako pierwsze pociągi z takim napędem w regularnej służbie pasażerskiej.
Urząd Transportu Lokalnego Dolnej Saksonii (LNVG, Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen) oczekuje dostawy czternastu takich pociągów. Od 2022 roku zastąpią one wszystkie dotychczas używane spalinowe zespoły trakcyjne na trasach pomiędzy Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude
Pociągi Coradia iLint zostaną zbudowane przez firmę Alstom w fabryce w Salzgitter (Dolna Saksonia). Obsługa techniczna będzie miała miejsce w istniejącej bazie taborowej w Bremervörde, gdzie Linde AG, firma zajmująca się gazami technicznymi, zbuduje stację zasilania wodorem.
Według danych producenta pociągi Coradia iLint mogą osiągnąć szybkość do 140 km/h i mają zasięg do 1000 km na jednym tankowaniu.
O historii tego projektu można przeczytać tutaj.
No i pięknie. Kolej „wymknęła” się lobbystom od ropy. Brawo.
PolubieniePolubienie
Jeszcze daleko do wymknięcia się, ale ta wodorowa alternatywa jest mile widziana.
PolubieniePolubienie
[…] Zakończono testy pociągów napędzanych ogniwami paliwowymi […]
PolubieniePolubienie
Niesamowite, znaczy można bez ropki xD
PolubieniePolubienie
Niekiedy można. Nie wiem na ile ta technologia nadaje się do ciężkich pociągów towarowych.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Pewnie u ciężkich też się sprawdzi, tylko jak pozbyć się monopolistów, którzy dominują na rynku paliw…
PolubieniePolubienie
[…] pasażerskie napędzane ogniwami wodorowymi weszły do eksploatacji w Niemczech. Trwają próby w Holandii i Austrii, używające ten sam typ pociągów (Coradia iLint produkcji […]
PolubieniePolubienie