Pociąg Coradia iLint napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi
odbył jazdy próbne w marcu 2017 roku. W listopadzie Urząd Transportu Lokalnego Dolnej Saksonii (LNVG, Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen) podpisał kontrakt na dostawę czternastu takich pociągów.
Pierwsze dwuwagonowe zespoły wejdą do eksploatacji w marcu 2018, zaś do końca 2021 roku wszystkie dotychczas używane spalinowe zespoły trakcyjne na trasach pomiędzy Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude zostaną zastąpione pojazdami z ogniwami paliwowymi.
Pociągi Coradia iLint zostaną zbudowane przez firmę Alstom w fabryce w Salzgitter (Dolna Saksonia). Obsługa techniczna będzie miała miejsce w istniejącej bazie taborowej w Bremervörde, gdzie Linde AG, międzynarodowa firma zajmująca się gazami technicznymi, zbuduje punkt zasilania wodorem. Koszt tego punktu jest oceniany na 10 milionów euro; fundusze zapewni niemiecki rząd federalny.W dalszej fazie projektu planuje się wytwarzanie wodoru droga elektrolizy, przy czym prąd ma pochodzić z elektrowni wiatrowych.
Alstom twierdzi, że pociągi Coradia iLint mogą osiągnąć szybkość do 140 km/h i mają zasięg do 1000 km na jednym tankowaniu.
video: Railway Gazette International
[…] O historii tego projektu można przeczytać tutaj. […]
PolubieniePolubienie