Eurostar, kolejowy przewoźnik obsługujący połączenia między Londynem a kontynentem europejskim, zakupił ostatnio nowe pociągi, w których nie przewidziano miejsca na przewożenie rowerów.
Jako „czasowe rozwiązanie” (według określenia Eurostaru), jedną z dwóch toalet dla niepełnosprawnych wykorzystano jako miejsce dla rowerów. Pracownik Eurostaru powiedział BBC pod warunkiem zachowania anonimowości, że taki sposób przewozu to wynik nacisku rowerowego lobbingu, i jest bardzo niekorzystny dla niepełnosprawnych pasażerów. Miejsca dla nich są wyznaczane możliwie blisko specjalnie zaadaptowanych toalet, które są tylko na obu końcach pociągu. Jeśli ta najbliższa zajęta jest przez rowery, to pasażer musi przejść przez cały pociąg długości 400 metrów, aby dotrzeć do drugiej.
W październiku 2015 Eurostar zarządził, że rowery będą przewożone nowymi pociągami tylko w stanie rozłożonym, w pudle lub w pokrowcu dostarczonym przez rowerzystę albo wypożyczonym od przewoźnika. Na skutek licznych protestów, miedzy innymi ówczesnego mera Londynu Borisa Johnsona, po miesiącu to rozwiązanie zostało wycofane.
Eurostar zapewnia, że nowe pociągi zostaną przebudowane tak, by uzyskać miejsce gdzie rowery mogłyby być przewożone w stanie nierozłożonym. Jednak potrzeba na to wielu miesięcy i modyfikacje nie zostaną ukończone w tym sezonie wakacyjnym,
W starszych pociągach Eurostar rowery są przewożone na specjalnych wieszakach, za opłatą £30.
[…] nowe pociagi Siemens Velaro e320 (do tej pory otrzymano 11 z 17 zamówionych jednostek), mają więcej miejsc niż dotychczasowe […]
PolubieniePolubienie
[…] pociągi e320 w eksploatacji na trasie Londyn-Bruksela od 28 maja 2017 […]
PolubieniePolubienie