Kolej na kolej

Strona główna » Francja » SNCF prywatyzuje nocne pociągi

SNCF prywatyzuje nocne pociągi

Archiwum

Rząd francuski  zdecydował, że większość nocnych dalekobieżnych połączeń kolejowych przekazana zostanie prywatnemu operatorowi od 1 lipca 2016, przy czym połączenia te nie będą subsydiowane. W chwili obecnej nocne pociągi prowadzi państwowy przewoźnik SNCF, pod nazwą Lunéa. Połączenia do prywatyzacji to:

  • Paris Austerlitz – Cerbère
  • Paris Austerlitz – Hendaye (Irun)/Tarbes
  • Paris Austerlitz – St Gervais/Bourg St Maurice
  • Paris Austerlitz – Nice
  • Luxembourg – Nice/Port-Bou,
  • Strasbourg – Nice/Port-Bou.

SNCF będzie nadal obsługiwać trasy

  • Paris Austerlitz – Briançon
  • Paris Austerlitz – Rodez/Latour de Carol

Według rządowych statystyk, liczba pasażerów korzystających z Lunéa zmniejszyła się o  25% od 2011 i  pociągi te powodują  25%  wszystkich strat, przewożąc tylko 3% wszystkich podróżnych z których każdy efektywnie otrzymuje  €100 dopłaty do każdego biletu.

W roku 2007 SNCF zdecydowało zastąpić wszystkie wagony sypialne w nocnych pociągach mniej luksusowymi kuszetkami. Na skutek tego, pasażerowie którzy płacili wyższą cenę za wygodne wagony sypialne, w większości przerzucili się na podróże samolotem lub TGV i nocleg w hotelu w bardziej komfortowych warunkach niż w kuszetce.

Oczywiście pociągi sypialne są znacznie droższe w eksploatacji niż pociągi z miejscami do siedzenia. Typowy wagon sypialny może przewieźć 36 pasażerów, natomiast zwykły wagon – około 70.


2 Komentarze

  1. […] w kwietniu francuskie koleje państwowe ogłosiły plany prywatyzacji większości nocnych pociągów. Ostatnio zmieniono zdanie, i pociągi te zostaną zlikwidowane[…]

    Polubienie

  2. […]czy nocne pociągi mają przyszłość?? […]

    Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 122 subskrybenta