W bezprzewodowym internecie w pociągach EIC i części IC obsługiwanych przez PKP Intercity niektóre strony internetowe, np YouTube, zostały zablokowane przez T-Mobile, partnera przewoźnika.
T-Mobile i PKP Intercity żądają wykonania długotrwałej rejestracji, w której T-Mobile wymaga podania numeru telefonu do otrzymania SMSa uruchamiającego Wi-Fi, oraz wyrażenia zgody na otrzymanie reklam od usługodawcy. Po rejestracji bardzo często okazuje się, że zasięg jest mizerny.
Bezprzewodowego internetu wciąż nie ma na pokładzie sztandarowych pociągów EIP obsługiwanych składami Pendolino. Na początku roku ówczesny prezes Jacek Leonkiewicz wspominał, że Wi-Fi pojawi się w nich w lecie 2016. Nic na to jednak nie wskazuje.
Usługa WiFi, która pozwala płynnie i bezproblemowo przełączać się z sieci na stacji do sieci w pociągu jest dostępna od 25 lipca 2016 w pociągach angielskiego przewoźnika Chiltern Railways na trasie między London Marylebone a Birmingham Moor Street. Gdy pociąg wjeżdża na stację, połączenie z siecią pociągową automatycznie i bez przerywania łączności przełącza się na sieć stacyjną o większej szybkości. Przy wyjeździe następuje analogiczne przełączanie w drugą stronę.
Źródła: Rynek Kolejowy, Railway Gazette