Prototyp brytyjskiego pociągu na baterie, po zakończeniu prób na torze doświadczalnym w Old Dalby w pobliżu Leicester, rozpoczął jazdy z pasażerami na 20-kilometrowej trasie między Harwich a Manningtree.
Czterowagonowy zespół trakcyjny firmy Electrostar 379 firmy Bombardier ma zamontowane baterie fosforanowo-litowo-magnezowe (LiFePO4), których producentem jest amerykańska
firma Valence. Sześciotygodniowe jazdy z pasażerami od 13 stycznia 2015 mają dać odpowiedź na pytanie, czy taki napęd jest do praktycznego wykorzystania w regularnym ruchu pasażerskim.
Odcinek Harwich -Manningtree jest zelektryfikowany (25 kV, 50 Hz AC)
i testowany pociąg oprócz baterii ma również tradycyjny pantograf, który jednak będzie użyty wyłącznie w przypadku awarii napędu akumulatorowego.
[…] Pociąg na baterie w Wielkiej Brytanii już wozi pasażerów […]
PolubieniePolubienie
Jakie baterie? Paluszki !? a może prysznicowe? 😉
Ach to jednak akumulatory… tylko, że to wynajdywanie koła na nowo, bo takie coś to gdzieś przed wojną już było 😉
Swoją drogą czy to jakaś różnica pomiędzy US a GB „inglisz” czy też język im murzynieje, że rechargeable brakło?
No i jeszcze na deser: ” firmy Electrostar 379 firmy Bombardier”
PolubieniePolubienie
„baterie akumulatorowe”, ale to jasno wynika z tekstu.
Nie twierdzę, że to jest absolutna nowość. Ale obecnie takich rozwiązań jest niewiele w użyciu, więc warto wspomnieć.
Co do ”firmy Electrostar 379 firmy Bombardier” to poprawiłem. Dzięki za zwrócenie uwagi. Miło mi, że ktoś czyta z uwagą.
PolubieniePolubienie