Kolej na kolej

Strona główna » infrastruktura » Nowe tory w Łodzi się nie spotkały?

Nowe tory w Łodzi się nie spotkały?

Archiwum

Plan tunelu średnicowego w Łodzi

W Łodzi trwają prace nad budową tunelu kolejowego o długości 7,5 km, mającego przebiegać 17 m pod centrum miasta który ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna z stacjami i Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Chodzi o zmianę charakteru stacji Łódź Fabryczna, która z dworca końcowego stanie się przelotowym. Ma to umożliwić przejazdy przez ścisłe centrum miasta pociągom regionalnym i dalekobieżnym zarówno w kierunku wschód – zachód (przez stacje Widzew, Fabryczna,Kaliska) jak i północ – południe (przez stacje Widzew, Fabryczna, Żabieniec).

I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie okazało się, że w dwóch odcinkach dojazdu do tunelu, budowanego z przeciwnych kierunków, tory się nie zeszły zarówno w pionie jak i w poziomie.

Tory budowanego dojazdu do tunelu w Łodzi. Jest około 1,5 metra różnicy w położeniu obu odcinków w poziomie i kilkanaście centymetrów w pionie.
Modernizacja kolei w Łodzi – Fot. Tomasz Stańczak

Piotr Rachwalski, były szef Kolei Dolnośląskich (obecnie prezes PKS Słupsk), który pierwszy nagłośnił tę sprawę, twierdzi, że jest to skutek tego, że dwóch podwykonawców posługiwało się dwiema różnymi wersjami dokumentacji. Z kolei PKP PLK twierdzi, że nie jest to błąd tylko tymczasowe rozwiązanie, i tory zostaną połączone po zakończeniu prac na innym odcinku całej budowy. Rzecznik firmy, Mirosław Siemieniec, twierdzi, że doszło do nieporozumienia, nie precyzując jednak czy chodzi o nieporozumienie z dokumentacją czy z interpretacją Piotra Rachwalskiego.

Reklama

8 Komentarzy

  1. picpholio pisze:

    Oeps…. small mistake, big consequences…..

    Polubione przez 1 osoba

  2. radziol.pl pisze:

    Mimo wszystko skłaniam się ku teorii, że to tymczasowe wykonanie i ostatecznie tory się zejdą.

    Polubienie

  3. marchewa79 pisze:

    Jak to było z jedynym stałym elementem życia w PRL jakim były… przejściowe trudności.

    Polubione przez 1 osoba

  4. Panodespresso pisze:

    A może to Pan rzecznik jest nieporozumieniem 😀

    Polubienie

  5. Mój przyjaciel pracuje w PLK i potwierdził wersję rzecznika. Tory spod kładki zostaną przesunięte, w końcu to naprawdę żaden problem technologiczny.

    Polubione przez 1 osoba

  6. […] W marcu 2022 okazało się, że w dwóch odcinkach nowej linii kolejowej budowanej jednocześnie z obu końców tory się nie zeszły zarówno w pionie jak i w poziomie. […]

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 113 obserwujących.
%d blogerów lubi to: