Wypowiedź Aleksandra Janiszewskiego, ze Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego (cytowana za Kurierem Kolejowym):
Ten rodzaj transportu pozwala rozwinąć maksymalną prędkość blisko 1000 km/h i powinien dotyczyć krajów o tak wielkich obszarach jak USA, Rosja czy Chiny. W Polsce przy odległościach między metropoliami w przedziale 140 – 500 km i przy potokach pasażerów rzędu wielu tysięcy w dobie, system Hyperloop nie odpowiada naszym potrzebom.
Uważam, że podróż w zamkniętej kapsule nie zapewni komfortu podróży. W informacjach przebija się planowane połączenie z Berlinem, a wiadomo, że potoki między Poznaniem a stolicą Niemiec sięgają kilkuset pasażerów w dobie.
Szacując nakłady inwestycyjne na Hyperloop trzeba przewiedzieć miejsce na tunelowe wejście infrastruktury do Warszawy i Poznania (koszty!).
Reasumując, Polska przy swojej powierzchni i odległościach między aglomeracjami (metropoliami) nie powinna pretendować do realizacji Hyperloop. To kolejny aberracyjny pomysł w dziedzinie transportu (moje podkreślenie – Starszy Wajchowy) jak idea budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, czy miliona samochodów elektrycznych. A tyle jest poważnych problemów do rozwiązania, wyszczególnionych w Krajowym Programie Kolejowym.
Duże brawa dla p. Janiszewskiego !!