Kolej na kolej

Strona główna » kolej » Pojazd inspekcyjny Pesy jako centrum dowodzenia kolei ukraińskich

Pojazd inspekcyjny Pesy jako centrum dowodzenia kolei ukraińskich

Archiwum

Pesa 610M to szerokotorowy spalinowy pojazd inspekcyjny wyprodukowany w jednym egzemplarzu w roku 2004.

Pesa 610M (foto: Фетисов Михаил, Wikipedia)

Historia fabryki Pesa Bydgoszcz sięga 1851 roku, kiedy to powstały jako Warsztaty Kolei Wschodniej Bydgoszcz (Ostbahn-Werkstatt-Bromberg). W PRLu działały jako Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Bydgoszczy a 2001 przyjęły obecną nazwę i rozpoczęły produkcję nowych pojazdów szynowych (nazwa Pesa pochodzi od PS – pojazdy szynowe). W 2004 Pesa rozpoczęła realizację zamówień na szerokotorowe wagony szynowe dla Kolei Ukraińskich. Cztery pojazdy, typu 620M, są przeznaczone dla regularnego ruchu pasażerskiego a piąty to wagon inspekcyjny typu 610M przeznaczony dla dyrektora generalnego Kolei Ukraińskich.

Ołeksandr Kamyszin (foto:CNN)

Jak podaje amerykańska sieć telewizyjna CNN, teraz pojazd stał się głównym środkiem transportu i wojennymi biurem szefa Kolei Ukraińskich Ołeksandra Kamyszina (Олександр Камишін). Jest możliwe między innymi dlatego, że wagon inspekcyjny został zaprojektowany jako miejsce pracy. Na obu końcach znajdują się połączone z kabiną maszynisty pomieszczenia w normalnych warunkach wykorzystywane do obserwacji stanu linii kolejowej. W klimatyzowanym pojeździe jest też sala konferencyjna, przedział biurowy, łazienka i kuchnia, co widać na zdjęciach poniżej (źródło: Pesa)

Według CNN, posiedzenia wojennego biura Kolei Ukraińskich organizowane są dwa razy dziennie, za każdym razem na innej stacji. Są one krótkie, maksymalnie jednogodzinne, a w międzyczasie wagon przemieszcza się na inne miejsce. Ma to na celu utrudnienie ustalenia lokalizacji wagonu. Zdjęcie poniżej (źródło: CNN) pokazuje posiedzenie na stacji w Tarnopolu (Тернопіль). Staroświecko wyglądające urządzenie w głębi wagonu to część systemu prywatnej telefonii kolejowej, umożliwiającej połączenie ze wszystkim stacjami.

W warunkach wojennych zarządzenie koleją jest bardzo zdecentralizowane. Zarządcy stacji podejmują decyzje bez konsultowania swoich przełożonych, co powoduje, że na przykład naprawy torów dokonywane są kilka razy szybciej niż normalnie.


7 Komentarzy

  1. kryzab pisze:

    Całkiem imponujące.

    Polubione przez 1 osoba

  2. picpholio pisze:

    Railways are an inportant for connection and transport and during war even more. The have found a cleaver way to organise the secret meetings. Nice train combiation too.

    Polubione przez 1 osoba

  3. Ultra pisze:

    Naprawy torów kila razy szybsze? To u nas zastosować koniecznie, po co nam głównodowodzący, bele papieru i tony zarządzeń…
    Zasyłam serdeczności

    Polubione przez 1 osoba

  4. miedzianagora pisze:

    Piękny i wygodny. Dobrze, że jest to nasza miejscowa produkcja 😀

    Polubione przez 1 osoba

  5. Idzie Wiosna pisze:

    mamy się czym pochwalić. a w moim mieście jeżdżą tramwaje Pesy. Całkiem fajne. (Swingi się zwą, bo tańczą na zdezelowanych torowiskach.)

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 124 subskrybenta