Kolej na kolej

Strona główna » kolej » 23 tysiące lokomotyw z fabryki Siemensa w Monachium

23 tysiące lokomotyw z fabryki Siemensa w Monachium

Archiwum

Monachijska fabryka Siemensa wyprodukowała już 23.000 lokomotyw. Z tej okazji lokomotywa Vectron przeznaczona dla firmy leasingowej Railpool otrzymała specjalne malowanie, przedstawiające ewolucję kolejowych kół stalowych.

Lokomotywa Vectron
Lokomotywa Vectron 6193 094 na terenie fabryki Siemensa w Monachium

Obejrzyjmy tę lokomotywę dokładniej z boku, by przyjrzeć się namalowanym tam kołom kolejowym:

Boczny widok jubileuszowej lokomotywy Vectron, z przedstawieniem pięciu kół kolejowych z różnych epok.

Od lewej do prawej: koło lokomotywy “Der Münchner” (1841), koło elektrowozu serii 103 (1965), koło elektrowozu EuroSprinter (1991), koło z innej wersji EuroSprintera znanej jako Taurus (1999) i koło z serii Vectron (2010).

A oto zdjęcie jubileuszowej lokomotywy wraz z zespołem który pracował przy jej produkcji:

Vectron to seria lokomotyw produkowanych przez Siemensa do prowadzenia pociągów towarowych i pasażerskich. W ramach tej serii są spalinowozy, elektrowozy wielosystemowe (zasilane z sieci trakcyjnej prądu stałego i zmiennego o różnych napięciach i częstotliwościach) oraz lokomotywy mieszane (elektrowozy z dodatkowym silnikiem spalinowym wykorzystywanym na niezelektryfikowanych odcinkach).

Vectrony jeżdżą też po polskich torach. Należą one do polskiej firmy leasingowej Cargounit i do wspomnianej wyżej firmy Railpool.

zdjęcia: Siemens Mobility

Reklama

8 Komentarzy

  1. 5000lib pisze:

    Kiedyś chciałabym odpowiedzieć tę fabrykę.

    Polubienie

  2. picpholio pisze:

    Very interesting to see the paint and the evolution of wheel construction over the years.

    Polubione przez 1 osoba

  3. saberblog pisze:

    Lubię cie czytać to wiesz:) Zdaję sobie sprawę, że to jeszcze trochę dużo czasu ale hiszpańskie media już donoszą, że Iryo wystartuje 25 listopada. To B dobra wiadomość ponieważ kiedy Iryo się uruchomi, Hiszpania będzie mogła pochwalić się najbardziej konkurencyjnym krajowym rynkiem kolei dużych prędkości (HS) na świecie. W ciągu ostatnich kilku lat, Hiszpania jest jedynym krajem, który otworzył swoje granice na zagraniczną konkurencję kolejową. Oznacza to, że Iryo, członek ALLRAIL (organu reprezentującego nowych uczestników kolei) będzie rywalizować z Avlo z Renfe i Ouigo ES z SNCF. Będzie się działo. 🤩

    Polubione przez 1 osoba

  4. sylwiaiwan pisze:

    Piękna maszyna!🙂

    Polubienie

  5. radziol.pl pisze:

    Oprócz wymienionych przez Ciebie firm lokomotywy Vectron w Polsce mają również PKP Cargo, DB Cargo Polska czy Lotos Kolej.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 113 obserwujących.
%d blogerów lubi to: