Kolej na kolej

Strona główna » Deutsche Bahn » Nowe wnętrze niemieckich pociągów ICE3 neo

Nowe wnętrze niemieckich pociągów ICE3 neo

Archiwum

Deutsche Bahn (DB), państwowe koleje niemieckie, pokazały nowe wnętrze pociągów ICE (Intercity Express). Nowym designem pasażerowie będą mogli się cieszyć od grudnia 2023.

Wnętrze wagonu 1. klasy
Wnętrze wagonu 1. klasy

Fotele w klasie drugiej, montowane obok siebie, będą tworzyć jedną płaską powierzchnię do siedzenia. Będą bardziej przypominać kanapy niż fotele lotnicze, co pozwoli na zajęcie niewymuszonej kształtem siedzenia pozycji, gdy miejsce obok nas będzie wolne. Zagłówki będą bardzo szerokie, nie zmuszające do trzymania głowy w określonym miejscu. Będzie wiele elementów drewnianych, lub imitujących drewno, co stworzy wnętrze ciepłe i atrakcyjne, kojarzące się z domem a nie z salą szpitalną. Na podłodze, nawet w klasie drugiej, będzie wykładzina dywanowa.

Miejsca do siedzenia w 2. klasie
Miejsca do siedzenia w 2. klasie

Około 200 rodzajów materiałów na obicia siedzeń badano przez 11 miesięcy. Plamiono je kawą, czekoladą, kremami do rąk i pisakami, sprawdzając czy i jak łatwo da się te plamy usunąć. Siedzenie w pociągu ICE jest używane średnio przez czterech pasażerów dziennie, więc na specjalnym urządzeniu testowano zużycie po symulowanej rocznej eksploatacji. Wybrany materiał to 85% naturalna wełna. Użycie skóry zmniejszono o połowę.

Wnętrze w klasie 1. utrzymane będą w cieplej szarej tonacji, takiej samej jak w poczekalniach dworcowych. W klasie 2. będzie dominował będzie kolor niebieski, a w wagonach restauracyjnych burgund, taki jak kolor nowych mundurów pracowników DB..

Bardzo nietradycyjne będzie wnętrze wagonu restauracyjnego. DB odchodzi od klasycznego układu (siedzenie za siedzeniem), starając się stworzyć taką atmosferę, aby podróżny czuł się jak w dobrej restauracji. Są tu więc kanapy oraz siedzenia bokiem do kierunku jazdy z widokiem na (i przez) okno.

Wnętrze wagonu restauracyjnego
Wnętrze wagonu restauracyjnego

Nowe wnętrza będą zabudowane w ICE 3neo, składach dużych prędkości (do 320 km/h) budowanych w fabryce Siemensie od lutego 2022, począwszy od siedemnastego pojazdu z tej serii.

zdjęcia: DB


6 Komentarzy

  1. kryzab pisze:

    Zachęcają do podróży!

    Polubione przez 1 osoba

  2. Ultra pisze:

    Rozłożył mnie na łopatki ten luksus, szczególnie w zestawieniu z naszymi toaletami w wagonach…
    Zasyłam serdeczności

    Polubione przez 1 osoba

  3. picpholio pisze:

    A modern looking interior, this makes traveling by train more fun.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

%d blogerów lubi to: