Około południa w poniedziałek wielkanocny (18/04/2022) w pociągu brytyjskiego przewoźnika Lumo, jadącego z Newcastle to London King’s Cross, włączyły się hamulce awaryjne. Przez moment nic specjalnego się nie działo, ale po chwili pociąg nagle skręcił w prawo a potem w lewo, tak gwałtownie, że część pasażerów spadła z siedzeń, a inni zostali doznali lekkich obrażeń przez walizki spadające z półek.

Pociąg zatrzymał się na stacji w Peterborough, gdzie pasażerowie przesiedli się do innego pociągu, którym dojechali do Londynu.
Nie jest w tej chwili jasne jaka była przyczyna awaryjnego hamowania z maksymalną siła. Podejrzewa się, że pociąg Lumo miał być skierowany na inny niż zwykle tor przejeżdżając przez Peterborough i maszynista zignorował sygnały nakazujące zmniejszenie szybkości. Przejazd przez zwrotnice z nadmierną szybkością tłumaczyłby gwałtowne wstrząsy w prawo i w lewo. Będzie prowadzone dochodzenie w sprawie wyjaśnienia przyczyn tego incydentu.
Pociągi przewoźnika Lumo to elektryczne zespoły trakcyjne Class 803, produkcji Hitachi, składające się z pięciu wagonów, o maksymalnej prędkości 200 km/h.

Sometimes stange things happen… but at a speed of 200km/h it’s no without any risk.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
If results of the investigations are published, I’ll update the story
PolubieniePolubienie
Najważniejsze, że ludzie cali !!!
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Hamulce zadziałały i to najważniejsze.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Tak, dobrze że zadziałały, ale o ile maszynista nie zwolnił tam gdzie powinien (podkreślam że w chwili obecnej jest to tylko przypuszczenie) to sprawa jest poważna.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
No cóż komisja powołana do zbadania musi to ustalić.
PolubieniePolubienie