Kolej na kolej

Strona główna » kolej » Warszawa-Radom: modernizacja linii skończona, ale nie do końca

Warszawa-Radom: modernizacja linii skończona, ale nie do końca

Archiwum

W lecie 2021 roku z wielkim szumem ogłoszono zakończenie trwającej 14 (tak, czternaście) lat przebudowy linii kolejowej między Warszawą Zachodnią a Radomiem. Ale nadal pociągi nie mogą wykorzystywać wszystkich możliwości jakie miała przynieść ta modernizacja.

Pociąg Warszawa-Radom Kolei Mazowieckich

Poseł Konrad Frysztak (PO) złożył interpelację do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o wskazanie harmonogramu podnoszenia parametrów na odcinku Radom – Warszawa Zachodnia do prędkości 120 km/h i docelowej 160 km/h.

Z odpowiedzi wiceministra Andrzeja Bittela wynika, że z prędkością 120 km/h pociągi mogą jeździć tylko na odcinku Warszawa Okręcie – Czachówek Południowy, czyli na około 25% linii do Radomia. Natomiast na południe od Czachówka, w tym na odcinku Warka – Radom, gdzie dobudowano właśnie drugi tor, pociągi mogą kursować z prędkością zaledwie 100 km/h. Występuje bowiem problem z zasilaniem pociągów w prąd.

Istniejąca infrastruktura energetyczna nie jest w stanie dostarczyć tyle prądu by pociągi mogły jeździć z planowaną szybkością. Będzie to możliwe dopiero w 2023 roku., po zakończeniu prac w zakresie modernizacji układu zasilania.

Ale nie tylko brak prądu ogranicza szybkość pociągów. Są też ograniczenia spowodowane przejazdami drogowymi i nierównościami toru. Jeden z przejazdów jest ciągle w przebudowie (na linii na której oficjalnie zakończono modernizację…). Nierówności świeżo ułożonych torów mają być usunięte do końca 2021. Ograniczenia prędkości na kilku przejazdach mają być zniesione po zmianie przepisów które nakazują te ograniczenia, co jest raczej dziwnym sposobem rozwiązywania problemu….

O historii kilkunastoletniego remontu linii Warszawa-Radom, którą zbudowano w 18 miesięcy, można przeczytać w tym miejscu.

zdjęcie: Koleje Mazowieckie


14 Komentarzy

  1. Agnes©Foto pisze:

    Dworzec Zachodni i mam już dreszcze, trasa Poznań -Warszawa wciąż utrudniona, niekończący się remont.

    Polubienie

  2. Na remont trasy Poznań – Warszawa poszły straszne pieniądze, a jak jest to każdy widzi ☹️

    Polubienie

  3. Ultra pisze:

    Kraków z niekończącymi się remontami… Skąd my to znamy? Kolej nie może być wyjątkiem. A po oddaniu, znów trasa do remontu.
    Zasyłam serdeczności

    Polubienie

  4. marchewa79 pisze:

    A na mojej niegdysiejszej trasie dojazdowej pociągi mogą już jeździć 100 km/h. Remont trwał pół roku na „staroużytecznych” torach ale jak przyszła informacja z gminy żeby na przejazdach uważać bo pociągi będą zasuwać „setką” to nikt wierzyć nie chce…

    Polubione przez 1 osoba

  5. optymista13 pisze:

    Mnie dziwi tylko jeden aspekt, do czego ludziom tak śpieszno?

    Polubienie

  6. kryzab pisze:

    Fajne i skuteczne jest rządzenie samymi projektami i znane nie od dziś.. A remont trasy Warszawa-Poznań doprowadził niektórych znajomych do czystej apopleksji, był czas, że jeździli absolutnie „dookoła Wojtek” po wiele godzin.

    Polubione przez 1 osoba

  7. picpholio pisze:

    Travelers will therefore have to be patient for a few more years to be able to cover the distance of this route at a higher speed. Hopefully for them 2023 will be a feasible card….

    Polubione przez 1 osoba

  8. miedzianagora pisze:

    I jak tu czekać na erę szybkich pociągów podróżujących z prędkościami 160-200 km/h?…

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 105 obserwujących.

%d blogerów lubi to: