PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK, zarządca infrastruktury), chwali się, że w tym roku zostanie zamontowane dodatkowo 800 stojaków rowerowych. W sumie będzie ich ponad 13.500 na ponad 1500 stacjach. Niektóre miejsca postojowe dla rowerów są wyposażone w słupek serwisowy z podstawowymi narzędziami. Montaż stojaków i wiat rowerowych jest standardem przy modernizacji i budowie nowych dworców.

W tym roku nowe stojaki pojawią się m.in. w Lesznie, Kościanie, Trzebini, Chrzanowie, Zgierzu, Ozorkowie, przy Wrocławiu Szczepinie, Warszawie Głównej i Gdańskiej.
Miejsca lokalizacji stojaków są wybierane m.in. na podstawie zgłoszeń rowerzystów, lokalnych stowarzyszeń i samorządów. Sugestie, gdzie powinny być one zamontowane można zgłaszać na Facebooku Polskich Linii Kolejowych S.A.
Powyższe informacje i zdjęcia pochodzą z materiałów prasowych PKP. Tekst poniżej to moje prywatne opinie.
PKP PLK w komunikacie prasowym pisze: „Coraz łatwiej jest przewozić rowery pociągiem. O zasadach podróży z jednośladami informują przewoźnicy na swoich stronach”. I tu jest pies pogrzebany. Po pierwsze każdy przewoźnik ma inne przepisy, opłaty, wymagania co do rezerwacji czy okresy kiedy rowerów przewozić nie wolno. Dodatkowo, jeśli się chce jechać z rowerem pociągami kilku przewoźników, to bardzo trudno „zsynchronizować” przewóz różnymi pociągami. Po drugie, w sezonie często brakuje miejsca na przewóz rowerów. Więc z ta łatwością nie jest tak różowo jak PKP PLK nam opowiada.

Also here in Belgium, more and more people use their bike to go to work or to the train or bus station. Sometimes leaving the bike behind results in theft… In the big cities, more and more parkinglots for bike arrise and are camera protected.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
My Dutch friends tell me that they have two bikes: one for commuting to the train station and leaving it there for the duration of their working day, and another for pleasure rides. The first one usually is second-(or third-….) hand and not very well looked after, so if it’s stolen it’s not a great loss. The other one is properly maintained and not left unattended in high-rise places, like railway stations
PolubieniePolubienie
Ale cóż za postęp. Z kilkanaście lat PKP dopełznie do zachodniej infrastruktury kolejowo-rowerowej 🙂
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Dawno temu jechałem pociągiem z moim kotem, to też była przygoda!
PolubieniePolubienie
Ale chyba dla kotów nie ma ani stojaków (na stacjach) ani wieszaków (w wagonach) 😃😸
PolubieniePolubione przez 1 osoba
No dobra, ale kot płaci za bilet i kosz jest obowiązkowy i … w wagonie zawsze jest alergik na sierść kota! 😉
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Daaawno temu wiozłem kota w samolocie. Cyrk był przy odprawie, ale na kocie nie zrobiło to wrazenia. 🐈🙀
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Mój też uwielbiał chodzić do WE, w przypadku obecnego kota wcale tak nie jest 😉
PolubieniePolubienie