Kolej na kolej

Strona główna » ekologia » Rowerem do pociągu – 13.500 stojaków na sezon 2021

Rowerem do pociągu – 13.500 stojaków na sezon 2021

Archiwum

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK, zarządca infrastruktury), chwali się, że w tym roku zostanie zamontowane dodatkowo 800 stojaków rowerowych. W sumie będzie ich ponad 13.500  na ponad 1500 stacjach. Niektóre miejsca postojowe dla rowerów są wyposażone w słupek serwisowy z podstawowymi narzędziami. Montaż stojaków i wiat rowerowych jest standardem przy modernizacji i budowie nowych dworców.

W tym roku nowe stojaki pojawią się m.in. w Lesznie, Kościanie, Trzebini, Chrzanowie, Zgierzu, Ozorkowie, przy Wrocławiu Szczepinie, Warszawie Głównej i Gdańskiej.

Miejsca lokalizacji stojaków są wybierane m.in. na podstawie zgłoszeń rowerzystów, lokalnych stowarzyszeń i samorządów. Sugestie, gdzie powinny być one zamontowane można zgłaszać na Facebooku Polskich Linii Kolejowych S.A.

Powyższe informacje i zdjęcia pochodzą z materiałów prasowych PKP. Tekst poniżej to moje prywatne opinie.

PKP PLK w komunikacie prasowym pisze: „Coraz łatwiej jest przewozić rowery pociągiem. O zasadach podróży z jednośladami informują przewoźnicy na swoich stronach”. I tu jest pies pogrzebany. Po pierwsze każdy przewoźnik ma inne przepisy, opłaty, wymagania co do rezerwacji czy okresy kiedy rowerów przewozić nie wolno. Dodatkowo, jeśli się chce jechać z rowerem pociągami kilku przewoźników, to bardzo trudno „zsynchronizować” przewóz różnymi pociągami. Po drugie, w sezonie często brakuje miejsca na przewóz rowerów. Więc z ta łatwością nie jest tak różowo jak PKP PLK nam opowiada.



8 Komentarzy

  1. picpholio pisze:

    Also here in Belgium, more and more people use their bike to go to work or to the train or bus station. Sometimes leaving the bike behind results in theft… In the big cities, more and more parkinglots for bike arrise and are camera protected.

    Polubione przez 1 osoba

    • My Dutch friends tell me that they have two bikes: one for commuting to the train station and leaving it there for the duration of their working day, and another for pleasure rides. The first one usually is second-(or third-….) hand and not very well looked after, so if it’s stolen it’s not a great loss. The other one is properly maintained and not left unattended in high-rise places, like railway stations

      Polubienie

  2. Ale cóż za postęp. Z kilkanaście lat PKP dopełznie do zachodniej infrastruktury kolejowo-rowerowej 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  3. Agatheb2k pisze:

    Dawno temu jechałem pociągiem z moim kotem, to też była przygoda!

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 109 obserwujących.
%d blogerów lubi to: