Kolej na kolej

Strona główna » Japonia » Koleje Rosyjskie i Maersk zwiększają przewozy kontenerów między Europą a Azją

Koleje Rosyjskie i Maersk zwiększają przewozy kontenerów między Europą a Azją

Archiwum

Koleje Rosyjskie RŻD zwiększą liczbę pociągów kontenerowych przez trasę transsyberyjską w ramach współpracy z Maersk, wielką duńska firmą logistyczną. Trasa Maersk AE-19 (mapa poniżej) łączy porty w Sankt Petersburgu i Wostocznym w mieście Nachodka, na wschodnim krańcu linii transsyberyjskiej. Od 6 kwietnia 2021 pociągi jadące na wschód z ładunkiem z Europy do Azji kursują raz w tygodniu. Natomiast częstotliwość kursów z Azji do Europy wzrośnie do czterech w tygodniu od 24 kwietnia. Do ekspansji przyczyniła się przede wszystkim blokada Kanału Sueskiego między 23 a 29 marca.

Trasa AE-19 przewoźnika Maersk
Port Wschodni w Nachodce, nad Morzem Japonskim
Nachodka, Port Wschodni

Z trasy AE-19 korzystają eksporterzy i importerzy z Rosji i innych krajów. Jak podaje RŻD, kontenery podróżują przez Rosję tylko dwanaście dni, a całkowity czas tranzytu między portami w Azji a krajami bałtyckimi wynosi według Maersk od 15 do 39 dni. Jest to konkurencyjne w porównaniu z 40-45 dniami podróży przez Kanał Sueski.

W celu zwiększenia przepustowości tej trasy Maersk uruchomi również dodatkowy statek między Pusan w Korei Południowej a portem Wostoczny na Morzu Japońskim.

Sprawa ta pośrednio dotyczy również Polski. Zwiększenie częstotliwości tego połączenia jeszcze bardziej zmniejszy przewozy tranzytowe przez nasz kraj. Pisałem o tym problemie przy okazji uruchomienia przez Maersk i RŻD regularnych transportów z Japonii do Wielkiej Brytanii przez Petersburg.

zdjecie: Nopira, Wikipedia (GDFL)



7 Komentarzy

  1. picpholio pisze:

    Do you think the reduction of transit through Poland is a good thing ?

    Polubienie

  2. Lucia pisze:

    Życie nie znosi próżni. Interesy też. I już koło fortuny się nakręca. 😊

    Polubione przez 1 osoba

  3. vampiorek pisze:

    To niestety było do przewidzenia już wcześniej. Stawanie okoniem ws przedłużenia LHS będzie w przyszłości drogo nas kosztowało. Kurczowe trzymanie się terminala w Sławkowie już dawno temu stało się bezsensem. I niestety będzie mądry Polak po szkodzie…

    Polubienie

  4. miedzianagora pisze:

    Jak pokazują ostatnie wydarzenia oraz sytuacja transportu lotniczego i morskiego, rozbudowa (lub odbudowa) sieci kolejowej może być najrozsądniejszym rozwiązaniem w obecnych czasach.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 91 obserwujących.

%d blogerów lubi to: