Rosyjski państwowy przewoźnik kolejowy RŻD i Maersk, wielka duńska firma logistyczna, uruchomiły pociąg przewożący kontenery z japońskimi towarami magistralą transsyberyjską do Petersburga. Stamtąd towary zostaną załadowane na statek do Wielkiej Brytanii.

Pierwszy transport, 40 kontenerów, przypłynął z Jokohamy do Nachodki, portu na Morzem Japońskim położonym 85 km na wschód od Władywostoku. Stamtąd ruszył koleją transsyberyjską do Petersburga. Podróż ta, około 10 tysięcy kilometrów, zajmie 11 dni (co przekłada się na średnią prędkość 40 km/h). Tam kontenery ponownie zostaną załadowane na statek i popłyną do Wielkiej Brytanii. Maersk i rosyjskie koleje twierdzą, że pociągi na tej trasie mają kursować kilka razy tygodniowo.
Według materiałów prasowych RŻD transport z Japonii do Wielkiej Brytanii potrwa ok. 42 dni. Nie jest jasne jaka jest zaleta tego sposobu transportu. Portal firmy Maersk podaje że transport morski z Jokohamy do Felikstowe (route AE1) zajmuje 36 dni. Ładunek mógłby jechać pociągiem dalej na zachód, nawet do samej Wielkiej Brytanii (tunelem pod kanałem La Manche), ale to wymagałoby przeładowania na wagony normalnotorowe. A z tym jest potencjalny problem: przepustowość stacji granicznej w Małaszewiczach. Nie wiem też, czy tranzyt towarów przez terytorium Unii Europejskiej z jednego nie-unijnego kraju do drugiego nie wymaga dodatkowych skomplikowanych formalności.
zdjecie: Nopira, Wikipedia (GDFL)

Ale klikbajtowy tytuł 😉 Myślałem, że skoro u nas taaaaakie śniegi, to Syberia przesunęła się bardziej na zachód i zahacza już o nasze terytorium. A tu widać „transsyberia” szerokim łukiem Polskę omija, i to po wodzie… 😦
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Niewątpliwie najdłuższy odcinek jest transsyberią…. 🙂
PolubieniePolubienie
Jatam widzę same korzyści, a najważniejsza jest ta, że pociągi nie zatruwają środowiska w porównaniu ze statkami, czy tirami.
Serdeczności
PolubieniePolubienie
To trochę bardziej skomplikowane. Pociąg też potrzebuje energii. Transsib jest zelektryfikowany, a z czego jest prąd to nie wiem, wątpię by cały był z elektrowni wodnych.
Poza tym statek przewozi znacznie, znacznie więcej kontenerów niż pociąg, więc należy patrzeć na ilość zanieczyszczeń na tonę towaru, czy na kontener.
Ssrdecznosci
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Ktoś tam pewnie jakiś interes ma, bo dzisiaj już coraz mniej filantropów w biznesie.
PolubieniePolubienie
Biznes jest od tego żeby robić biznes….
PolubieniePolubienie
46 dni w podróży troszkę jednak z łagrami minie się kojarzy xD ale w obecnych warunkach… z widokami za oknem, właściwie dlaczego nie
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Na rzeczach w kontenerach widoki za oknem nie robią wrażenia. Pomijając ten drobny fakt, że kontenery nie mają okien 😁
PolubieniePolubienie
liczyłam chociaż na szpary między deskami xD
PolubieniePolubienie
Rozczaruje Cię: kontenery nie są z desek 😃
PolubieniePolubienie
Och daj dziewczynom pomarzyć.
PolubieniePolubione przez 1 osoba