Kolej na kolej

Strona główna » Japonia » Z Japonii do Wielkiej Brytanii koleją transsyberyjską.

Z Japonii do Wielkiej Brytanii koleją transsyberyjską.

Archiwum

Rosyjski państwowy przewoźnik kolejowy RŻD i Maersk, wielka duńska firma logistyczna, uruchomiły pociąg przewożący kontenery z japońskimi towarami magistralą transsyberyjską do Petersburga. Stamtąd towary zostaną załadowane na statek do Wielkiej Brytanii.

Port Wschodni w Nachodce, nad Morzem Japonskim
Nachodka, Port Wschodni

Pierwszy transport, 40 kontenerów, przypłynął z Jokohamy do Nachodki, portu na Morzem Japońskim położonym 85 km na wschód od Władywostoku. Stamtąd ruszył koleją transsyberyjską do Petersburga. Podróż ta, około 10 tysięcy kilometrów, zajmie 11 dni (co przekłada się na średnią prędkość 40 km/h). Tam kontenery ponownie zostaną załadowane na statek i popłyną do Wielkiej Brytanii. Maersk i rosyjskie koleje twierdzą, że pociągi na tej trasie mają kursować kilka razy tygodniowo.

Według materiałów prasowych RŻD transport z Japonii do Wielkiej Brytanii potrwa ok. 42 dni. Nie jest jasne jaka jest zaleta tego sposobu transportu. Portal firmy Maersk podaje że transport morski z Jokohamy do Felikstowe (route AE1) zajmuje 36 dni. Ładunek mógłby jechać pociągiem dalej na zachód, nawet do samej Wielkiej Brytanii (tunelem pod kanałem La Manche), ale to wymagałoby przeładowania na wagony normalnotorowe. A z tym jest potencjalny problem: przepustowość stacji granicznej w Małaszewiczach. Nie wiem też, czy tranzyt towarów przez terytorium Unii Europejskiej z jednego nie-unijnego kraju do drugiego nie wymaga dodatkowych skomplikowanych formalności.

zdjecie: Nopira, Wikipedia (GDFL)



11 Komentarzy

  1. dzikie.miasto pisze:

    Ale klikbajtowy tytuł 😉 Myślałem, że skoro u nas taaaaakie śniegi, to Syberia przesunęła się bardziej na zachód i zahacza już o nasze terytorium. A tu widać „transsyberia” szerokim łukiem Polskę omija, i to po wodzie… 😦

    Polubione przez 1 osoba

  2. ultra pisze:

    Jatam widzę same korzyści, a najważniejsza jest ta, że pociągi nie zatruwają środowiska w porównaniu ze statkami, czy tirami.
    Serdeczności

    Polubienie

    • To trochę bardziej skomplikowane. Pociąg też potrzebuje energii. Transsib jest zelektryfikowany, a z czego jest prąd to nie wiem, wątpię by cały był z elektrowni wodnych.
      Poza tym statek przewozi znacznie, znacznie więcej kontenerów niż pociąg, więc należy patrzeć na ilość zanieczyszczeń na tonę towaru, czy na kontener.
      Ssrdecznosci

      Polubione przez 1 osoba

  3. optymista13 pisze:

    Ktoś tam pewnie jakiś interes ma, bo dzisiaj już coraz mniej filantropów w biznesie.

    Polubienie

  4. sylwiaiwan pisze:

    46 dni w podróży troszkę jednak z łagrami minie się kojarzy xD ale w obecnych warunkach… z widokami za oknem, właściwie dlaczego nie

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 88 obserwujących.

%d blogerów lubi to: