W ramach współpracy miedzy państwowymi przewoźnikami DB (Niemcy), ÖBB (Austria), SNCF (Francja) i SBB (Szwajcaria) ma zostać rozszerzona sieć transgranicznych nocnych połączeń kolejowych w Europie.
Ogłoszono planowane trasy i daty otwarcia nowych linii Nightjet:
- Paryż – Monachium – Wiedeń i Amsterdam – Kolonia – Zurych (grudzień 2021)
- Wiedeń / Bruksela / Paryż – Wiedeń / Berlin (grudzień 2023)
- Barcelona – Zurych i Rzym – Zurych (grudzień 2024)
Dociekliwi mogą zauważyć rozbieżności miedzy powyższymi datami (z materiałów prasowych) a mapą opublikowaną przez Deutsche Bahn AG:
Te nowe połączenia to początek odtworzenia sieci pociągów Trans Europe Express (TEE), nowej wersji sieci o tej samej nazwie stworzonej przez koleje francuskie, (zachodnio)niemieckie, szwajcarskie holenderskie i luksemburskie w 1957 roku.
Niemiecki minister transportu, Andreas Scheuer powiedział „Wsiąść wieczorem do pociągu w Berlinie lub Monachium, wysiąść wyspanym i wypoczętym w Paryżu czy Brukseli. Dzięki naszej ofercie Trans-Europ-Express TEE 2.0 atrakcyjnych kolejowych połączeń nocnych zaoferujemy przyjazne dla klimatu podróże po Europie”.
Ani Polskie Koleje Państwowe ani Polska nie figurują w tych planach …. 😦
M.in. dlatego, że z Krakowa do Wrocławia jedzie się przez Czewę 😂
PolubieniePolubienie
To nie problem. Im dłużej się jedzie, tym lepiej się człowiek wyśpi 🙂
PolubieniePolubione przez 2 ludzi
No nie wiem, nie wiem… Ruszasz o 20 z Krakowa, a rano wciąż jesteś jeszcze przed granicą 😂
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Przecież na mapce jest pociąg przez Polskę, czepiacie się 🙂
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Nie, nie, to inny kolor, a to oznacza, że to zastępcza komunikacja autobusowa 😂
PolubieniePolubienie
Jeśli na siebie zarobią, niech jeżdżą…
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Będą autobusy sypialne 😁
PolubieniePolubienie
A dokładniej : zastępcze autobusy sypialne. Drewniane prycze i sienniki
PolubieniePolubienie
Właśnie mnie to zasmuciło, czemu nas nie ma w tych europejskich kolejowych planach? 😦
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Polska leży w innej Europie.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Tak, na przedmurzu chrześcijaństwa ☹️
PolubieniePolubienie
Przykre to. Ale może z czasem to się zmieni? To przecież pewnie nie pierwszy i nie ostatni (jak się sprawdzi) projekt. Nie traćmy nadziei.
PolubieniePolubienie
Bo jesteśmy na peryferiach Europy. Tej co się liczy.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Podróże nocą zawsze lubiłam. Sypialnymi, kuszetkami.
A teraz mimo że Europa się stała dostępna nie ma nas w planach. Kiedyś winien był ustrój. A teraz? Jakoś nic innego na myśl mi nie przychodzi. Zostalismy w przedsionku do Europy.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Ano zostaliśmy. Tyle że kiedyś to była wina Ruskich, a teraz mamy demokratycznie wybrany (nie) rząd
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Niestety. Smutne to.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
[…] wcześniejszych projektach rozszerzenia sieci nocnych pociągów w Europie pisałem tutaj i tutaj. Jak na realizację tych wszystkich planów wpłynie […]
PolubieniePolubienie