Kolej na kolej

Strona główna » Berlin » Pociągiem na nowe lotnisko w Berlinie

Pociągiem na nowe lotnisko w Berlinie

Archiwum

Pierwszy pasażerski pociąg do nowego berlińskiego lotniska Berlin-Brandenburg przyjechał 26 października 2020 o godzinie 05:37.

Foto: DB AG

Połączenia S-Bahnem lotniska z centrum Berlina zostały umożliwione dzięki wybudowaniu nowych torów o długości 7700 metrów ze stacji Berlin Schönefeld, z pośrednią stacją Waßmannsdorf. Pociągi zaczęły kursować pięć dni przed oficjalnym otwarciem portu lotniczego, przewidzianym (po 9-letnim opóźnieniu) na 31 października by pozwolić na ostateczne sprawdzenie działania systemów bezpieczeństwa.

Przez pierwsze trzy dni, nową stację Flughafen BER – Terminal 1-2 będą obsługiwać co 20 minut, tylko w godzinach szczytu, pociągi linii S9 kursującej do Spandau. Później funkcjonować już będzie regularnie, razem z linią S49, której drugi kraniec to Südkreuz. Obie linie będą wyjeżdżać z lotniska naprzemiennie co 10 minut. Linie S9 i S45 będą także zatrzymywać się na stacji Flughafen BER – Terminal 5, czyli byłe lotnisko Berlin Schönefeld (niegdyś obsługujące Berlin Wschodni).

Od 31 października wszystkie regionalne i długodystansowe pociągi zatrzymujące się na stacji Berlin Schönefeld będą jeździły nowymi torami przez stację Flughafen BER – Terminal 1-2 położoną bezpośrednio pod tymi terminalami (otwarcie terminala 2 nastąpi najwcześniej w 2021).

Dojazd do nowego lotniska umożliwią też regionalne pociągi Flughafenexpress (FEX), które będą jeździć z Berlin-Hauptbahnhof dwa razy na godzinę oraz RE7, RB14 i RB22, które będą dojeżdżać do stacji Flughafen BER – Terminal 1-2 łącznie siedem razy na godzinę. Ponadto co dwie godziny zatrzymywać się będzie IC17 relacji Warnemünde- Berlin Hbf – Drezno.

Podłączenie lotniska Berlin-Brandenburg do sieci Deutsche Bahn i budowa nowej stacji kosztowały w sumie 675 milionów euro.

rainbow

4 Komentarze

  1. ultra pisze:

    Cena 675 mln euro zwala z nóg, ale cieszę się, gdyż wolę jeździć pociągami niż autobusami, które zanieczyszczają środowisko. Szkoda, że u nas kolej rozebrano na cząstki, a firmy rozłożą ją na łopatki.
    Serdeczności zasyłam

    Polubienie

  2. optymista13 pisze:

    Koleją nie jeździłem od lat. Jeśli na siebie zarobi, to popieram!

    Polubienie

  3. radziol.pl pisze:

    Kilka dni temu przejeżdżając przez stację Schonefeld byłem świadkiem ściągania starych tablic na peronach i montażu nowych.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 72 obserwujących.

%d blogerów lubi to: