Kolej na kolej

Strona główna » ekologia » Coraz więcej rowerów w PKP IC, ale nowości nie będzie

Coraz więcej rowerów w PKP IC, ale nowości nie będzie

Archiwum

Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że pasażerowie PKP InterCity coraz chętniej przewożą pociągami rowery. Przewoźnik nie planuje jednak wprowadzenia postulowanych przez posłów KO i Lewicy zmian organizacyjnych, mających ułatwić korzystanie z takiej formy transportu.

Łącznie w czerwcu, lipcu i sierpniu 2020 PKP IC przewiozły o 18% więcej rowerów, niż w tym samym okresie ubiegłego roku, pomimo tego, ze ogólna frekwencja w pociągach była niska po wiosennym lockdownie. Według ministerstwa PKP IC wykorzystuje obecnie wszystkie dopuszczone do ruchu wagony z możliwością przewozu rowerów.

Wiceminister Andrzej Bittel, odpowiadając na interpelację siedmiorga posłów (Tomasza Aniśko, Macieja Gduli, Klaudii Jachiry, Pauliny Matysiak, Franciszka Sterczewskiego, Małgorzaty Tracz i Urszuli Zielińskiej) nie podał jednak liczby wagonów „rowerowych” ani łącznej liczby dostępnych miejsc do przewozu rowerów, o które pytali posłowie. W interpelacji była sugestia, by zamiast liczby rowerów wyznaczać w wagonach przestrzeń do przewożenia rowerów bez określania ich maksymalnej liczby, ale ministerstwo odrzuciło tę propozycję, powołując się na wymogi bezpieczeństwa.

Posłowie zwrócili też uwagę na sytuacje, w których system sprzedaży biletów nie pozwala na kupno biletu na przewóz roweru mimo istnienia wolnych miejsc w pociągu. Jak tłumaczy wiceminister, wynikają one z nieprzewidzianych zdarzeń.

Ani przewoźnik ani ministerstwo nie planuje stworzenia infolinii lub serwisu internetowego, zapewniającego zintegrowaną informację o możliwości przewozu rowerów. Zdaniem resortu informacja dostępna w serwisie internetowym PKP IC jest wystarczająca. Za dostateczny uznano też poziom przeszkolenia personelu przewoźnika w zakresie przewozu rowerów. Nie ma też planów wprowadzenia bardziej czytelnego oznakowania dostępnych dla rowerzystów wagonów i peronów.

Czyli w sumie jest tak dobrze, że lepiej być nie może…..

rainbow

6 Komentarzy

  1. Lucia pisze:

    Jak wszędzie prawie w naszym kraju. Jest dobrze a nawet bardzo dobrze. A kolej zawsze miala swoje zdanie. Widocznie rower stanowi dla niej zagrozenie i dlatego traktuje go ” od macochy”. 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  2. Witold „Bismarck” Waszczykowski na pewno by żadnych tych cyklistów do porządnego pociągu nie wpuścił!

    Polubione przez 1 osoba

  3. stopociechblog pisze:

    A szkoda. Z duchem czasu warto iść, być otwartym na taką potrzebę Gdybym znalazła nową potrzebę w sprawie masowania byłabym żywo zainteresowana i rozszerzyła ofertę, bo to daje nie tylko zysk

    Polubione przez 1 osoba

  4. ultra pisze:

    Coraz mniej ogarniam, komu rowery przeszkadzają? Oznakowania rowerów na wagonach powinny być widoczne, tymczasem kolej nie przewiduje. O co tu chodzi…
    Serdeczności zasyłam

    Polubienie

    • Jak pociąg jest zatłoczony, to rowery przeszkadzają innym pasażerom. Znakomita większość przewoźników ma jakieś ograniczenia co do liczby rowerów w pociągu albo co do godzin kiedy rowery wolno przewozić.
      Chodzi o jasne reguły i łatwy do nich dostęp.

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

%d blogerów lubi to: