Chiński producent lokomotyw elektrycznych CRRC Zhuzhou wyprodukował sześcioczłonową lokomotywę Shen 24 o mocy 28,8 MW, długości 106 metrów, mającą 24 osie. Zasilana jest prądem 25 kV AC, 50 Hz.

Dla porównania: polskie Pendolino ma siedem członów i 187 metrów długości. Najsilniejsza polska lokomotywa elektryczna Newag Dragon (oficjalnie: serie ET25 i ET26) ma moc 5 MW.
Jest to pierwsza z ośmiu lokomotyw zamówionych przez China Shenhua Energy – największy konglomerat kopalni węgla na świecie, należący do chińskiego rządu. Mają one prowadzić pociągi węglowe o masie 10.000 ton na 266-kilometrowej linii Shenmu – Shuozhou (prowincja Shanxi, środkowe Chiny) o nachyleniu dochodzącym do 12‰. W dalszej perspektywie planowane jest zamówienie kolejnych 12 lokomotyw Shen 24.
A na zakończenie taka niekolejowa uwaga: Chinom jakoś opłaca się wydobywać węgiel, inwestują w kopalnie, nie przejmują się CO2 i całą tą ekologią. Nie oceniam, po prostu stwierdzam fakt.
zdjęcie: CRRC

Toż to ponad 3 sztuki ET-41 długości!
PolubieniePolubienie
Długie, no nie?
PolubieniePolubienie
Sakramencko! Aż się chce jechać to Chin zobaczyć to cudo na własne oczy…
PolubieniePolubienie
Tam jest wiele rzeczy do zobaczenia, ta lokomotywa to jedna z nich 🙂
PolubieniePolubienie
Na razie sobie wycieczkę daruję, choć chciałbym taki tour sobie kiedyś zrobić.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
W Chinach wydobycie węgla spada od jakiegoś czasu, oni ratują się przed brakiem energii. Jak nie masz paliwa, to nie czas na sentymenty.
PolubieniePolubienie
Dziwisz się, że wydobywają… Dużemu zawsze więcej wolno.
Serdeczności zasyłam
PolubieniePolubienie
Nie dziwię się. Niestety takie jest życie.
PolubieniePolubienie