Kolej na kolej

Strona główna » DLR » Śmiertelny wypadek z udziałem autonomicznego pociągu

Śmiertelny wypadek z udziałem autonomicznego pociągu

Archiwum

Szeroko opisywane i komentowane są (na szczęście nieliczne) śmiertelne wypadki spowodowane przez samochody autonomiczne, czyli bez kierowcy. Niestety taka tragedia zdarzyła się też przy udziale pojazdu szynowego.

Docklands Light Railway (DLR) to system automatycznie sterowanych pociągów naziemnego metra we wschodnim Londynie. Na pokładzie pociągu jest konduktor (oficjalna nazwa Passenger Services Assistant), który w sytuacjach awaryjnych może ręcznie prowadzić pociąg z ograniczoną szybkością, ale jego codziennym obowiązkiem jest otwieranie i zamykanie drzwi. W szczególności do jego normalnych zadań nie należy obserwowanie toru przed pociągiem.

Pociąg DLR (Wikipedia CC BY-SA 4.0)

6 lutego 2020 trzydziestosześcioletnia pasażerka weszła na peron stacji Limehouse by wsiąść w pociąg DLR jadący w kierunku centralnego Londynu. Nagrania ze stacyjnego monitoringu pokazują, że początkowo stała w bezpiecznym miejscu za żółtą linią. W pewnym momencie kobieta zbliża się do krawędzi peronu i spada na tory. Z nagrania nie wynika czy się potknęła, czy straciła przytomność, czy też może była pod wpływem alkoholu lub narkotyków.

Stacja Limehouse (Wikipedia CC BY-SA 3.0)

Wypadek został zauważony przez pasażera siedzącego na przodzie pociągu wjeżdżającego na stację, ale zanim uruchomiono hamulec bezpieczeństwa było już za późno – kobieta zginęła na miejscu. Drugi świadek, na przeciwległym peronie, też zobaczył co się stało, ale również nie zdążył nikogo zaalarmować.

Obecnie cała publicznie dostępna informacja w sprawie tego tragicznego wydarzenia pochodzi z raportu koronera (urzędnika prowadzącego śledztwo w sprawie nagłego zgonu, który nastąpił w sposób nienaturalny). Nie jest jego zadaniem badanie technicznych kolejowych aspektów wypadku. Na tym etapie nie jest więc jasne, czy „autonomiczność” pociągu przyczyniła się do śmierci, innymi słowy czy maszynista byłby w stanie zatrzymać pociąg przed przejechaniem ofiary.


5 Komentarzy

  1. Nie lubię. Znaczy faktu, nie samej autonomii.
    Faktem jest, że nie ma opcji zatrzymać się w miejscu. Nie ma znaczenia, czy to pociąg, auto, statek, i czy jest autonomiczny, czy w pełni sterowany manualnie przez człowieka. Pewnych rzeczy się nie przewidzi, pewnych rzeczy się nie przeskoczy.
    I wcale bym się nie zdziwiłbym, gdyby pojawiło się larum, że autonomia to zło.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 82 obserwujących.

%d blogerów lubi to: