Na targach InnoTrans konsorcjum firm Stadler Pankow i Siemens Mobility przedstawiło nowe pojazdy dla berlińskiej metropolitalnej kolei S-Bahn.
Wprawdzie zewnętrzne żółto-czerwone malowanie jest bardzo podobne do stosowanego w obecnych pociągach, ale „od środka” ten tabor jest zupełnie inny, przede wszystkim bardziej nowoczesny.
Prawdopodobnie najbardziej zauważalną dla pasażerów różnicą jest klimatyzacja, po raz pierwszy zamontowana w pojazdach S-Bahn. Czterowagonowe zestawy o długości 73,6 m mają 184 miejsc siedzących, szerokie przejścia ułatwiające podróżnym rozmieszczenie się w całym pociągu, oraz miejsca dla rowerów i wózków dziecięcych. Ekrany wewnątrz wagonów będą podawały informacje o trasie i przystankach.
Pociągi mają szybkość maksymalną 100 km/h. Pierwsze jednostki wejdą do eksploatacji w styczniu 2021 na linii S8, pozostałe (w liczbie 96) wyjadą na tory linii S41, S42, S45, S46 i S47 przed końcem 2023 roku,
zdjęcia: materiały producenta