W 2.5–milionowym chińskim mieście Zhuzhou w prowincji Hunan (położonej w środkowym biegu Jangcy) zaprezentowano w sierpniu 2016 pierwszy tramwaj chińskiej produkcji, który porusza się napędzany energią z superkondensatorów, czyli nie wymaga ciągłej sieci trakcyjnej.
Nie jest to nowa technologia w Chinach, ale do tej pory podobne tramwaje były produktami zachodnich firm. Zaprezentowany pojazd został zaprojektowany w Chinach, zbudowany przez firmę Zhuzhou Electric Locomotive Co. we współpracy z CRRC Corporation i w 90% składa się z komponentów lokalnych.
Tramwaj pobiera energię przez pantografy dotykające krótkich odcinków sieci trakcyjnej (metalowa szyna, a nie drut) tylko na przystankach. Pełne ładowanie trwa 10 do 30 sekund, odbywa się więc w trakcie wsiadania i wysiadania pasażerów. Pojazd może bez zewnętrznego zasilania przejechać 3–5 km, czyli wystarczająco dużo, by dojechać do kolejnego przystanku. Dodatkowo tramwaj odzyskuje aż 85% energii w czasie hamowania.
Tramwaje są niskopodłogowe (325 mm nad jezdnią), mogą pomieścić 380 pasażerów w tym 2 na wózkach, a ich długość to 36.5 m. Osiągają szybkość 70 km/h, maksymalne pochylenie trasy jest 6% a minimalny promień zakrętu to 25 m.
Rok temu w Chinach przedstawiono prototyp tramwaju z wodorowymi ogniwami paliwowymi.