Kolej na kolej

Strona główna » dokumenty archiwalne » O zapewnieniu sprawności kolei w zimie (1960)

O zapewnieniu sprawności kolei w zimie (1960)

Archiwum

Mróz, śnieg, zamarznięte zwrotnice, zerwana siec trakcyjna, pociągi  opóźnione, pani minister twierdzi, że nie ma sprawy….  Dziennikarze i blogerzy maja używanie!

Zobaczmy co w sprawie pracy kolei w zimie mówiła oficjalna instrukcja PKP (D17) z 1960 roku.

Otóż na rozjazd zwyczajny norma przewidywała 3 miotły brzozowe, na rozjazd podwójny krzyżowy – 5 takowych mioteł, a na przejazd III kategorii – 4. Natomiast jedno stylisko  było przewidziane na 15 mioteł. Co do szczotek do zwrotnic, to był zupełny luz: „wg rzeczywistych potrzeb”.

Warto zauważyć, że instrukcja z 1960 roku ma 51 stron, natomiast obecna wersja, o numerze Ir-17, ma stron 68.


1 komentarz

  1. Rafal pisze:

    Porównajcie jeszcze ilu ludzi pracowalo kiedys a ile teraz na tym samym rozjezdzie. mamy tylko wiecej prezesów i dyrektorów a robic nie ma komu!

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Podaj swój adres emailowy by obserwować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych postach

Dołącz do 72 obserwujących.

%d blogerów lubi to: