15 czerwca 2013 otwarto najdłuższy most kolejowy na Dunaju, między Calafat w Rumunii a Widin w Bułgarii.
Most konstrukcji podwieszonej ma 3598 m długości, z czego 1791 m jest nad rzeką na wysokości 43 m powyżej normalnego poziomu rzeki.
Oprócz jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej, przez most biegną cztery pasy ruchu dla samochodów, dwa chodniki dla pieszych i pas dla rowerzystów.Most zbudowała hiszpańska firma FCC Construccion. Koszt wyniósł około 226 milionów euro, w większości pochodzących z funduszy unijnych w ramach wspierania jednego z najbiedniejszych regionów Unii Europejskiej. Most jest częścią Transeuropejskiego Korytarza Transportowego nr IV łączącego Drezno i Saloniki.
Most ten został oficjalnie nazwany New Europe Bridge przez brukselskich urzędników, ale bardziej popularna nazwa to po prostu Most Widyń-Calafat. Ocenia się, że skróci on o około 500 km drogę między Bliskim Wschodem i płd-wsch Europą a Europą zachodnia. Przejazd przez most samochodem jest płatny.
[…] o otwarciu najdłuższego mostu kolejowego na Dunaju, między Bułgaria a Rumunią. Most ten oficjalnie oddano do użytku w czerwcu 2013, i wszystko […]
PolubieniePolubienie